HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

dinsdag 10 januari 2012

Delicious Food

Afgelopen week kocht ik bij Delicious Food (Westerstraat 24), een biologische winkel waar ik toevallig voorbij liep, twee producten: homemade pesto en een plak wortel-walnoot cake. De pesto, verpakt in een glazen potje en met een groener dan groene kleur (alleen van die verse kleur werd ik al blij), is de lekkerste die ik ooit heb gegeten! Heerlijk op een een broodje met een plakje kipfilet of zonder iets anders op een warm plakje stokbrood uit de oven. Goedkoop is een potje niet (5,50), maar er zit best een aardige hoeveelheid in, het is vers gemaakt en extra fijn: de ingrediĆ«nten zijn dus van biologische afkomst.
En dan de homemade wortel-walnoot cake. Die ga ik zeker vaker halen al moet ik er voor om lopen! Bij het eerste hapje wist ik direct: dit is de allerlekkerste walnoot-wortel cake die ik ooit heb gegeten. Geen overheersende wortel of walnoot smaak en ook niet extreem zoet, maar precies goed. De structuur was ontzettend zacht en ondanks dat ie totaal geen vettige smaak had was ie verre van uitgedroogd, het smaakte alsof ie net gebakken was. Heerlijk dus!

Toen ik net even de site van Delicious Food bekeek, zag ik grappig genoeg dat de wortel-walnoot cake door Johannes van Dam bestempeld is als de lekkerste van Amsterdam. En ik weet zeker dat ie daar gelijk in heeft! In de buurt van de Westerstraat? Loop dan eens langs en ervaar dat ik geen woord teveel heb gezegd. Delicious Food - Westerstraat 24 - www.deliciousfood.nl. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten