HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

zondag 8 januari 2012

Het vakantiegevoel in Amsterdam

Goedemorgen. Ik ben met een soja latte achter de laptop gekropen en als ik naar buiten kijk zie ik blauwe lucht en zonlicht. Fijn, want ik heb het niet zo op donkere grijze dagen. Ondertussen heb ik Agnes Obel aangezet (erg relaxte muziek - zeker even checken op YouTube!) en ben ik aan het nagenieten van de afgelopen dagen, die net als vakantie aanvoelden.

Mijn BF kwam hier logeren en het voelde net als een stedentrip alleen dan in eigen stad (Amsterdam). Uitslapen, kletsen, tutten, fijne ontdekkingen (zoals make-upjes en eettentjes) delen, slenteren door de stad, leuke winkeltjes bekijken, inspiratie opdoen, voor de volle 100% genieten van allerlei lekkers (biologische wortel-walnoot cake, soja lattes, theetjes, sardientjes van de Spaanse traiteur die wegsmelten op je tong, verse echt groene biologische pesto op warm stokbrood, tiramisu gemaakt door Italianen en ga zo maar door) en ondertussen brainstormen en dromen over de toekomst. Heerlijk!

Een fijne bijkomstigheid is het weer. Het lijkt wel alsof het alweer bijna lente wordt en de winter nooit begonnen is. Ja, ik besef me dat er nog vrieskou, sneeuw, wind en heel veel regen kan komen, maar tot nu toe ben ik blij dat het steeds zo zacht is geweest en dat het aantal regenbuien ontzettend is meegevallen.

Gisteren was een inspiratievolle en erg fijne dag. Soms lijkt het alsof je bepaalde mensen of situaties tegen moet komen om tot nieuwe inzichten te komen of om dingen te beseffen. Mooi vind ik dat. Dat geeft me echt energie en af en toe kan ik zo'n boost best even gebruiken. Ik bruis nu dan ook van ideeën en heb gisterenavond direct mijn to-do-list even op papier gezet.

Januari is wat mij betreft niet langer die saaie grauwe maand waarin ik nadenk over hoe snel het vorige jaar voorbij is gevlogen, wat voor voornemens er allemaal waargemaakt moeten worden en hoe jammer het is dat de feestdagen alweer tot het verleden behoren. Nee, dit jaar wordt januari een maand waarin ik geniet van hoe het nu is en waarin ik nieuwe ideeën en dromen verder ga uitwerken! Waarom zou ik blijven uitstellen en wachten? Als je niets doet, dan gebeurt er ook niets. Dus ik beloof mezelf bij deze dat ik aan de slag ga met dingen die ik nu al te lang heb uitgesteld. Hmmz, nu ziet het er toch een beetje naar uit dat ik wel een goed voornemen heb... Ach, dan maakt dat 'meer gaan sporten' ein-de-lijk eens plaats voor iets waar ik waarschijnlijk veel blijer van ga worden! ;-)


Ohja, mocht je binnenkort een bezoekje brengen aan Amsterdam dan heb ik nog wat leuke tips voor je!
Op zoek naar een leuk restaurant? Dan ga je die zeker vinden in de Jordaan (Tweede Egelantiersdwarsstraat of in een van de straatjes daar omheen). Aanraders zijn wat mij betreft Assagi (mijn favoriete Italiaanse restaurant waar echt alles heerlijk is - en je kunt hier ook cocktails drinken), Oliva (Spaans), Donna Sofia (simpel interieur, lekker Italiaans eten), Hostartia (Knus huiskamer restaurant met tevens een Italiaanse keuken).

Ook zag ik deze week dat er in de straat ervoor een Mexicaan en een Thais restaurant (Kinnaree) zit, deze zagen er allebei ook erg goed uit! Ohja, in deze buurt zitten sowieso veel leuke tentjes. Zo zie je zomers heel veel mensen door de straat lopen met een ijsje in hun hand van de lekkere ijssalon Monte Pelmo. En als je hier overdag bent moet je zeker een bezoekje brengen aan Unicorn Boutique, een superleuk winkeltje met kleding, cadeautjes en sieraden.

2 opmerkingen:

  1. Ben nu de muziek aan t luisteren van Agnes Obel. Goede tip! Thanks. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het erg gezellig... Echt het vakantie-gevoel!!

    BeantwoordenVerwijderen